Organem wykonawczym gminy Miasto Sieradz jest Prezydent Miasta. Prezydent kieruje bieżącymi sprawami Miasta oraz reprezentuje je na zewnątrz. Prezydent wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Miasta. Do zadań Prezydenta należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał Rady,
- określanie sposobu wykonywania uchwał,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- wykonywanie budżetu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników miejskich jednostek organizacyjnych Miasta,
- przedkładanie wniosków o zwołanie Sesji Rady,
- przedkładanie Radzie sprawozdań z działalności finansowej Miasta,
- wydawanie przepisów porządkowych w sprawach nie cierpiących zwłoki w formie zarządzeń. Zarządzenie takie dla swej ważności wymaga zatwierdzenia na najbliższej Sesji Rady.
W realizacji zadań własnych, Prezydent podlega wyłącznie Radzie. Rada rozpatruje sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta i na wniosek Komisji Rewizyjnej:
- przyjmuje lub nie przyjmuje sprawozdania z budżetu Miasta,
- udziela lub nie udziela Prezydentowi absolutorium w głosowaniu jawnym, bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.
Szczegółowy wykaz zadań i kompetencji Prezydenta określają m.in. następujące przepisy:
- Ustawa z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
- Ustawa z 20 czerwca 2002 roku o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta.
- Statut Miasta Sieradza.
- Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Sieradza.
Informacja wytworzona przez:
Jacek Potakowski
email: j.potakowski@umsieradz.pl , w dniu: 14‑03‑2005 10:47:00
email: j.potakowski@umsieradz.pl , w dniu: 14‑03‑2005 10:47:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Adam Kmiecik tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92 , w dniu: 14‑03‑2005 10:47:00
Data ostatniej aktualizacji:
19‑12‑2013 14:24:50
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|