Wzór zgłoszenia przydomowej oczyszczalni ścieków
Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Prezydent Miasta Sieradza informuje o obowiązku zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków o wydajności nie przekraczającej 5 m3 na dobę, wykorzystywanej na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód, po zakończeniu ich budowy.
Zgłoszenia należy dokonać przed rozpoczęciem eksploatacji na wniosku dostępnym w załączniku. Wniosek można również pobrać w siedzibie Urzędu Miasta Sieradza, Plac Wojewódzki 1.
Do rozpoczęcia eksploatacji przydomowej oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Eksploatujący przydomową oczyszczalnię zobowiązany jest przedłożyć tut. organowi informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia eksploatacji, zaprzestania eksploatacji lub zmianie danych.
Wymagane dokumenty:
-
wniosek zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków,
-
oświadczenie o przeznaczeniu budynku.
Podstawa prawna:
-
art. 152, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. − Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.),
-
§ 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1510).