Zaproszenie do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy Miasto Sieradz za 2021 rok na sesję, na której będzie podejmowana uchwała o udzieleniu bądź nieudzieleniu absolutorium Prezydentowi Miasta Sieradza
Zaproszenie
do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy Miasto Sieradz za 2021 rok na sesję, na której będzie podejmowana uchwała o udzieleniu bądź nieudzieleniu absolutorium Prezydentowi Miasta Sieradza
Szanowni Państwo
Mieszkańcy miasta Sieradza !
Na mocy ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych (Dz. U. z Dz. U. z 2018 r. poz. 130, 1349) ustawodawca dokonał nowelizacji ustawy o samorządzie gminnym. Wprowadzony został min.: zapis art. 28 aa* dotyczący sporządzenia i przedstawienia przez prezydenta miasta - radzie miasta do dnia 31 maja każdego roku raportu o stanie gminy. Raport jest podsumowaniem działalności prezydenta w roku poprzednim i obejmuje w szczególności realizację polityk, programów, strategii, budżetu i uchwał Rady Miejskiej w Sieradzu. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą brać również udział mieszkańcy na zasadach określonych w ustawie.
Przewodnicząca
Rady Miejskiej w Sieradzu
Urszula Rozmarynowska
W związku z powyższym informuję o możliwości zgłaszania się do udziału w debacie nad stanem gminy Miasto Sieradz. Zgłoszenia przyjmowane są w Urzędzie Miasta Sieradza Pl. Wojewódzki 1 w godzinach pracy Urzędu.
Zgłoszenie musi być złożone najpóźniej w dniu poprzedzającym zwołaną sesję Rady Miejskiej w Sieradzu w porządku, której ma być przedstawiony raport (sesja planowana jest na dzień 24 maja 2022r.).
Podczas sesji, na której prowadzona jest debata nad raportem, mieszkańcy są dopuszczani do głosu w kolejności wynikającej z terminu złożenia pisemnego zgłoszenia. W debacie może zabrać głos 15 mieszkańców
Kontakt tel. w spr. zgłoszeń / pytań 43 82 66 129 / 130